KvK nummer: 05070375
BTW nr.:NL822621071B01
EORI-nr. NL 822621071
Ons adviesbureau is de voortzetting van het Bedrijfskundig Buro Mink en heeft een rijke ervaring. Wij verzorgen training en scholing op het gebied van de mens-werkafstemming en de arbeids(re)integratie. Dit kan gericht zijn op de mens als (toekomstige) werknemer, cliënt of uitkeringsgerechtigde of op de consulent, begeleider, assessor of leraar. Voorbeelden zijn de cursus "inleiding arbeidskundige technieken" en de cursussen betreffende het gebruik van MAST- en Ruwardtestsystemen. Tevens zijn wij leverancier van deze testsystemen.
Verricht ook arbeidskundig onderzoek in de brede zin van het woord met betrekking tot (industreel) werk of de werksituatie als zodanig en gericht op werkmethodeverbetering, uitvoeren van Ons motto hierbij is: "samen bepalen we de koers" functie- en/of taakanalyse of onderzoek naar arbeidsvaardigheden van mensen. Het gaat dan om hand- of handelingsvaardigheid en/of bedrevenheid, gerelateerd aan cognitieve en motorische vaardigheden. Het MAST en het Ruwardtestsysteem zijn hierbij de basis.Onderzoek mondt uit in advies. Dit advies heeft betrekking op verbetering van werkprocessen, of op een verbetering van de afstemming tussen persoonlijke handelingsvaardigheden en functievereisten.
We leveren onder andere aan bovenstaande scholen, NGO's enz.
Adapt-Ability werkt samen met:
Edupos
Edupos is een onderwijskundig adviesbureau voor het primair- en voortgezet onderwijs. Zij ontwikkelen, implementeren en begeleiden onderwijsconcepten. Ze zijn experts in gepersonaliseerd leren.
Platvorm Doen in
Concreet en compleet
De ervaring is dat de maatschappij om een andere vorm van onderwijs en begeleiding vraagt. Samen met de scholen kijken wat er goed is, wat er nodig is en wat er ontwikkeld moet worden. Doen waar je kwaliteiten liggen, waar je goed in bent om vanuit daar je kennis en ervaring te delen.
Om dit op een opbrengstgerichte manier te faciliteren is het Platform DOEN IN opgericht waarbij de Stuurgroep Platform DOEN IN coördineert, faciliteert en ondersteunt daar waar nodig is om de uiteindelijke kwalitatieve opbrengst van kennis, expertise en producten voor het onderwijs centraal te positioneren en te borgen binnen de organisatie(s). Concreet en compleet.
In het Vrij Instituut voor Buitengewoon Onderwijs in Turnhout en Oud-Turnhout richten we kleuter-, lager en secundair onderwijs in. In elke school vertrekken we vanuit de mogelijkheden die elk kind en elke jongere heeft; kansen blijven geven en mogelijkheden creëren zijn daarbij fundamenteel. Onderwijzen en opvoeden betekent voor ons investeren in al onze leerlingen. De leerkrachten werken hierdoor samen met een paramedisch team van onder andere een logopedist, verpleegkundige, orthopedagoog en psycholoog. We werken nauw samen met CLB en andere externe diensten.
Dit is onderwijs gericht op maatschappelijk functioneren en participeren in een beschermd leef- en beroepsmilieu. OV2 omvat twee fases: elke fase duurt tenminste twee leerjaren. De eerste fase geeft voorrang aan de sociale aanpassing en waarborgt tevens de arbeidsgeschiktmaking. De tweede fase geeft voorrang aan de arbeidsgeschiktmaking. In de kader heeft de school de Ruward test aangeschaft om nog beter de arbeidsmogelijkheden van de leerling te kunnen bepalen. Adapt-Ability heeft de opleiding verzorgd aan de leerkrachten. Op deze wijze zal de test op een verantwoorde wijze worden ingezet.
Op deze school mogen we binnenkort een Ruward testsysteem en een compleet pakket Ruward Praktijk leveren. De school start het schooljaar 2023-2024 met een secundaire school OV 1 en OV 2.
In onderling overleg werken
Samenwerken, daarop is onze schoolwerking gebouwd. We zijn een nieuwe buitengewone basis- (type 2) en secundaire school, ontstaan uit de schoot van De Leerexpert Columbiastraat. Bij ons zijn leerlingen met een matige tot ernstige beperking en/of autismespectrumstoornis (OV1en OV2 type 2 en 9) welkom. Je vindt ons op Luchtbal, ten noorden van Antwerpen, vlakbij Kinepolis.
We kijken op onze eigen manier naar onderwijs. Zo dagen we elk kind uit en gaan voor we voor leerwinst. We delen onze leerlingen niet in volgens leeftijd of niveau. Maar we kijken naar de leerkansen en zorgnoden van elk kind en stellen zo heterogene klasgroepen samen voor basisonderwijs (2,5 tot 13 jaar) en voor secundair (13 tot 21 jaar). Zo willen we de draagkracht van het team verhogen.
De Cambier biedt expertise aan de leerlingen en beschikt over het benodigde specialisme. Alle leerlingen hebben de mogelijkheid om zich te ontwikkelen en we werken doelgericht. Iedereen wordt gehoord, gezien en is zichzelf! Dit geldt voor onze leerlingen, ouders en collega’s. Als team zijn we toegankelijk en hechten veel waarde aan een positieve sfeer op de scholen.
We werken gelijkwaardig samen met leerlingen, ouders en collega’s, zijn betrokken en hebben een open en eerlijke houding naar elkaar. Wij leren van en met elkaar. Wij voelen ons veilig om hulp te vragen, aan te bieden en staan voor elkaar klaar. In ons pedagogisch klimaat mag je jezelf zijn en fouten maken hoort daarbij.
Hier leer je van. Iedereen wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen, zelf te ervaren en te beleven. Er is een goede balans tussen inspanning en ontspanning.
bij de Sociale Dienst Drechtsteden. In 2019 mochten wij een complete set van Ruward Praktijk leveren aan het Arbeidsonderzoek Centrum. De Sociale Dienst laat in een korte film zien hoe zij te werk gaat De samenwerking met verschillende partners, gemeenten, ambassadeurs inclusief werkgeverschap en afdelingen binnen de Sociale Dienst Drechtsteden hoe zij inwoners van de Drechtsteden aan werk helpen.
klik op de link om de video te bekijken https://www.youtube.com/watch?v=bvJmheZa7Q0